Merre tovább Magyarország?

Az EGÉSZSÉGES MAGYARORSZÁGON A JOGREND HELYREÁLLÍTÁSA:

Az ország neve ismét MAGYAR KÖZTÁRSASÁG

Az EGÉSZSÉGES MAGYARORSZÁG polgárai számára a kötelezettségek mellett jogokat biztosít. Jogot a méltó emberi élethez. Jogot a megélhetés biztonságához. Jogot az egészséges környezethez. Jogot a beleszólásra nem csak a saját, hanem a közös, a nemzeti életkörülményeink alakításába.

Az EGÉSZSÉGES MAGYARORSZÁG visszaadja az elmúlt évtizedek alatt elbitorolt jogainkat.

AZ EGÉSZSÉGES MAGYARORSZÁG biztosítja, hogy a polgárok, az országgyűlés helyett a nemzet egységét szimbolizáló KÖZTÁRSASÁGI ELNÖKÖT ötévente közvetlenül válasszák.

Az EGÉSZSÉGES MAGYARORSZÁG biztosítja, hogy ne csak négyévente, választások idején mondhassunk véleményt választott képviselőinkről, a képviseleti demokrácia helyett a részvételi demokrácia híve polgárainak visszaadja a képviselők visszahívhatóságának jogát.

Az EGÉSZSÉGES MAGYARORSZÁGON egy képviselő legfeljebb két egymást követő ciklusban választható, egy ciklus kihagyása után újra választható. Miniszterelnök, köztársasági elnök, maximum két ciklusban töltheti be a pozícióját.  

Az EGÉSZSÉGES MAGYARORSZÁG a joggal szembeni igazság érvényesülése érdekében a bíróságok mellé társadalmi esküdtszékeket rendel.

Az EGÉSZSÉGES MAGYARORSZÁGON az ALKOTMÁNYT népszavazás ratifikálja, fogadja el.

Az EGÉSZSÉGES MAGYARORSZÁGON nincs többé államtitok, az 1990 óta titkosított dokumentumok, pl. az „olajszőkítés” 85 évre titkosított dokumentumait nyilvánossá válnak.

Az Egészséges Magyarország az ügynökaktákat nyilvánosságra hozza.

Csatlakozunk az Európai Ügyészséghez.

A közmédia valóban közmédia lesz, nem a hatalom kizárólagos szócsöve és a kormányzópárt kampányeszköze. A közmédiában biztosítjuk a pluralizmust, visszahozzuk a kitiltott vitákat a hiteles és objektív tájékoztatást. 

Az EGÉSZSÉGES MAGYARORSZÁG gondoskodik a devizahitelesek, a BAUMAG és hasonló ügyek felülvizsgálatáról, és a károsultak indokolt kártalanításáról.

Az EMVP Elvei és Társadalmi Hitvallása – Kultúra Váltást a Politikában!

Manipulációra, hazudozásra és gyűlölködésre épülő társadalmi modell helyett nyílt objektív és együttműködő társadalmat ajánlunk. A párt propaganda nagyon sokba került már eddig is, ezután pedig még drágább lesz, amit persze mi fizetünk. E helyett őszinteséget, és hitelességet ajánlunk.

Gyűlölet helyett megértést, toleranciát, egyeztetést és tárgyilagos vitát. Társadalmi Párbeszédet. Együttműködést, ellenérdekű felek között is.  

Szükség van Erkölcsre, Értékrendre, Felelősségre és Példamutatásra.

A képviselői munka számunkra társadalmi küldetés, nem a személyes gyarapodás terepe.

Nem kérünk és nem fogadunk el a pártműködésünkre költségvetési támogatást. Saját erőforrásokból, adományokból működünk. A pártok költségvetési finanszírozást meg kell szüntetni, illetve az egyházakhoz hasonlóan az adók 1%-ból kell a finanszírozást megoldani.

Képviselőink támogatják és magukra nézve kötelezőnek tartják a képviselők visszahívhatóságát. Ez rákényszeríti a pártokat a választókkal való folyamatos kapcsolatra, ami jelenleg kizárólag a választási kampány idejére szűkült.

A politikában olyan honatyák képviseljenek bennünket, akik, már bizonyítottak a civil életben. Megfelelő szakértelemmel rendelkeznek a törvényalkotási munkához, képesek az önálló gondolkodásra, és a világ és Európa fejlődését és folyamatait jól értik, lehetőség szerint beszélnek legalább egy idegen világnyelvet. Jelöltjeink nem az elmúlt 30 év politikusai új logó mögött, hanem olyan érett tapasztalt vezetők és szakemberek, akik elérkezettnek látják az időt, hogy ne az inkompetens és autokrata parlamenti pártoktól várja a megoldást hazánk sorsának jobbra fordítására. Jelöltjeink érett lelkiismeretes felnőttek, akik képesek önálló mérlegelésére, választóik érdekében, és nem szavazó automaták, akik a pártvezér iránymutatására várnak a gombnyomáskor.

Az EGÉSZSÉGES MAGYARORSZÁGON civil szervezetek és civil társadalom nélkül nincs kontroll a politika felett.

Szociális Megközelítésünk

Az EGÉSZSÉGES MAGYARORSZÁG a minimál nyugdíjat a mindenkori minimálbér 50%-ában, rögzíti. Így a minimál nyugdíjhoz kötött szociális juttatások sora is arányosan nő.

A munkabérből élők, a munkabérek és a megélhetés költségeinek aránytalansága miatt kéthetente kapják fizetésüket. Nem az adók magasak – az áfa kivételével, ami kiugróan magas – hanem a bérek alacsonyak. Minden kedvezmény a meglévő hibás rendszerek továbbélését segíti. Ezért zsákutca a rezsicsökkentés, mert egyrészt leszoktat a takarékosságról, vagyis a gazdálkodásról, másrészt egy pazarló, a fogyasztó részére kiszolgáltatott helyzetet stabilizál. Az adók csökkentése helyett, vagy mellett a cél a jövedelmek növelése. Az EU tagországok között csak Bulgáriában alacsonyabbak a bérek. A bérfejlesztést csak és kizárólag a szabad piaci verseny, a versenyképességünk és termelékenységünk növelése teszi lehetővé, ami nem megy egyik napról a másikra.  Addig is  EGÉSZSÉGES MAGYARORSZÁGON az általános forgalmi adó mértéke az alapvető élelmiszerek esetében 0% lesz.

A szegények, hátrányos helyzetűek támogatásért, önkéntesen részt veszünk világi és egyházi segélyszervezetek munkájában.  Támogatjuk a civil szervezetek működését, a szembenállás helyett az együttműködés kultúráját honosítjuk meg.

Társadalmi békét és normális párbeszédet teremtünk. A hátrányos helyzetű társadalmi csoportok, különösen cigány honfitársaink számára a felzárkózást és beilleszkedést segítő programokat csinálunk.  A generációkat összekötő diák nyugdíjas programokat tervezünk például az internet használat jobb megértésére.

Az Agráriumról

A termőföld jövedelme azé, aki megműveli. A versenyképes nagyüzemi mezőgazdaság mellett prioritás a családi gazdaságok fejlesztése, ahol kevés kemikáliát használnak minőségi termékek előállítása során, és sok emberi munkára van szükség. Ezzel a vidék megtartóerejét is visszakell szereznünk. A termőföld ne legyen spekuláció tárgya, az import kiváltása érdekében, amit lehet, az ellátásbiztonság megteremtésért állítsuk elő idehaza.

Támogatjuk az együttműködő társadalmi szövetkezetek, beszerző, feldolgozó, és értékesítő szövetkezetek alakítását és működését. (pl. Hangya szövetkezetek a XX. század elején)

Gazdaság stratégia

Hiszünk a Szabad Verseny és piacgazdaság jótékony fejlesztő hatásában. Igazságos és teljesítmény alapú gazdaságot teremtünk.

Szabad Versenyt!

Fontos a hazai nemzetgazdaság fejlesztése, és nemzetközi szinten is versenyképes vállalkozások támogatása, a kilencvenes években elhibázott privatizációs stratégia után. Ezt az Orbán rendszer is felismerte, de a megoldásai kontra produktívak lettek. A sikeres vállalkozó radar alatt repül, nem hoz létre akkora értéket, hogy az feltűnjön a NER-nek és valaki elkérje a cégét. Folyamatosan csorbul a vállalkozó szellem. Versenyképes hatékony és magas termelékenységű vállalatokat a piac tud kitermelni, és nem attól válik egy cég azzá, hogy a miniszterelnök földije, vagy veje a gazda. Mészárosból, Tiborcból sosem lesz Weiss Manfréd. A folyamatosan közpénzen hizlalt vállalkozások, valós piaci viszonyok között gyorsan megfulladnak, vagy elfújja őket egy válság. 

A patrióta nemzetgazdaság fejlesztése csak piaci alapon történhet, nem feudális uram-bátyám rendszerben osztogatva-fosztogatva. Zéró toleranciát hirdetünk a korrupcióval szemben, és a közpénzek, és adóforintok felett szigorúan őrködünk.

A hazai gazdaságot és a Kárpát-régiót egy integrált piacként tekintjük, ahol a magyar ajkú vállalkozások sikere, térnyerése és nemzetközi versenyképességük növelése továbbra is fontos fejlesztési prioritás.  

A high-tech nemzetközi bérgyártó cégek által az országban létrehozott munkahelyek akkor tudnak a legjobban hozzájárulni az értékteremtéshez, ha a beszállítói láncokba sikeresen be tudnak épülni beszállítóként a magyar vállalkozások. A beruházókkal nemcsak megállapodni kell, hogy folyamatosan fejlesztik a magyar beszállítóikat, hanem ellenőrizni is hogy betartják-e a vállalásaikat. A nemzetközi bérgyártás az építőipar mellett fontos pillére a jelenlegi nemzetgazdaságnak, de ez a szinten tartáshoz sem elég. Az ország jelentősen le van maradva a digitalizációban, az internet gazdaságban, a szolgáltatásokban, a környező országokhoz képest is.

Elkötelezettek vagyunk az euro-atlanti kapcsolatok mellet, politikai és gazdasági értelemben is, de tudomásul kell venni, hogy a magyar tőke, szolgáltatások, kereskedelem, és know-how elsősorban a feltörekvő piacokon tud új piacokat szerezni. Ezen kompetenciák fejlesztése prioritás, de nem az „illiberális” demokráciák relációjában, akikkel az Orbán rezsim előszeretettel üzletelt, ahol az emberi jogokat a sárba tapossák és a nyílt diktatúra a hatalom célja, vagy formája. (pl. Fehéroroszország, Törökország )   

Elkötelezettek vagyunk az euro mielőbbi bevezetése mellett.

Az elmúlt évtized elherdált évek voltak, a termék export mellett a szolgáltatás export területén is óriási lehetőségek lettek volna, amit nem ismert fel a gazdaságstratégia. A magas hozzáadott értékű tevékenységek legfontosabb összetevője, a jól képzett motivált innovatív munkaerő. A képzésünk fejlesztése is kevés figyelmet kapott, és a feudális nemzetgazdaságban a fiatalok számára vonzó munkahelyek sem tudtak létrejönni kellő számban, így a legtehetségesebb fiatalok jó része külföldön keresi a boldogulást. A gyere haza fiatal program is jól hangzott, de semmilyen eredményt nem értek el, ha közben velejéig romlott a rendszer.

Energetika, Vízgazdálkodás, Környezetvédelem.

Az energetika területén a diverzifikált előállítás és beszerzés, valamint az orosz függés csökkentése stratégia érdek. A zöld energiák, növelése kulcsfontosságú, benne a kitiltott szél energia, a víz, a nap, a geotermikus energia részarányának növelése, amire az országnak jó adottságai vannak. Az atomenergia termelés csökkentése jelenleg nem realitás.

Meghirdetjük a zöld tető programot. Csak Budapesten több millió m2 kereskedelmi és lakossági lapos tető van. Ezeknek jó része bevonható a zöld tető programunkba, amivel a szigetelés is jelentősen javul, energiát megtakarítva, és a levegő minősége is jobb lesz.

A jövő legszűkebb erőforrása a víz. Felkészülünk a felszíni vizek, és csapadék tudatos megőrzésére és felelős használatára.

A szelektíven összegyűjtött hulladék megoldatlan újrahasznosítását megszervezzük.

A „fogyasztói társadalom” a jelenlegi formában fenntarthatatlan. Mielőbb paradigma váltásra van szükség.

Identitásunk és a megvalósítás

Az EMVP 2021 novemberében alakult azzal a céllal, hogy ha sikerül a harmadik halmaz szórvány polgári pártjait és mozgalmait egy ernyő mögött összefogni, akkor képes legyen saját listával választási pártként indulni a 2022-es tavaszi parlamenti választáson. A Konzervatív Összefogás nem jött létre, és a párt nem indult el. A párt jelenleg is választási párt, de az organikus növekedés szakaszába lépett, célcsoportja a centrista, a mérsékelt józan polgári, a kereszténydemokrata, és szabadelvű konzervatív szavazók technokrata megközelítéssel, valamint kellő szociális érzékenységet képvisel.  

Az EMVP nyitott minden olyan korábban a politikában már nem lejáratódott ember iránt, aki egyetért céljaival, elveivel és módszertanával és nem kizárólagosan tekint a fent felsorolt célcsoportokra. Választási pártként nem az identitásra, hanem az együttműködésre és párbeszédre is nagy hangsúlyt fektet az elkövetkező 2 év során.

A jelenlegi szétszaggatott országban, az előttünk álló drámai gazdasági krízisben szakértői kormányzásban látjuk az egyedüli megoldást a kiút felépítésére, aminek mielőbbi bemutatása prioritás.

2022-2023 az organikus építkezés ideje. A megyei szervezeteink felépítése a prioritás. Ezért 2022 szeptemberétől a megyei „roadshow”-kat megkezdjük.  Az európai parlamenti választásokra fejvadász közreműködésével összeállított követelmény rendszer mentén választjuk ki, kérjük fel, és állítjuk össze a listánkat. Az építkezést Budapesten és vidéken egyaránt fontosnak tartjuk. A kormányzóképesség megszervezése és bemutatása 2022Q3-4-es célunk és feladat.   

Tekintettel arra, hogy az európai parlamenti választás megengedi pártok közös indulását, nem zárjuk ki hogy olyan szövetségekkel indulunk a hátunk mögött, akikkel, a közös célok s elvek mellett jól érvényesülhetnek komplementer hatások, a választói rétegek minél szélesebb eléréshez és bevonásához.  

A párt elnöke, Tárkányi Sándor, informatikai és vezetői tapasztalattal rendelkezik, korábban Géberjén polgármestereként szerzett közigazgatási tapasztalatokat. Alakulása után tagja volt az Új Kezdet pártnak, aminek választmányi tagja is volt.

A párt aktuális életciklusának megfelelő új szervezeti felállást 202Q4-ben alakítjuk ki, beépítve az addig bekapcsolódó aktív és kompetens humán erőforrásokat. 

Hozzászólás

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük